Даний законопроект зареєстровано 15 травня 2015 року та передбачає наступне:
1. Зменшити кількість категорій судових справ, при розгляді яких судовий збір не сплачується.
Тепер судовий збір справлятимуть із заяви про обмеження цивільної дієздатності фізичної особи, визнання особи недієздатною та поновлення цивільної дієздатності фізичної особи, а також заяви про надання неповнолітній особі повної цивільної дієздатності.
2. Суттєво зменшити кількість платників, що звільняються від сплати судового збору.
З переліку пільговиків виключено позивачів у спорах, пов'язаних із дискримінацією, ряд держорганів (Мін’юст, АМКУ, ПФУ), прокуратуру, тощо.
4. Скасувати пільги стосовно сплати судового збору суб'єктами владних повноважень у разі коли судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень.
5. Відмінити право часткової сплати судового збору під час подання адміністративного позову майнового характеру.
Документом також передбачається:
- відміна верхньої межі розміру ставок судового збору за подання до суду позовної заяви майнового
характеру. Проектом визначено, що за подання такої позовної заяви юридичною особою чи фізичною особою-підприємцем справляється судовий збір в розмірі 1,5% ціни позову, але не менше 1 розміру мінімальної зарплати, а якщо це фізична особа, то дані цифри становитимуть 1% і 0,4 відповідно.
- запровадження диференціації ставок судового збору за категоріями платників (фізичні особи, юридичні особи) з перенесенням більшого навантаження на юридичних осіб.
- вирівнювання розміру ставок судового збору за подання позовних заяв до господарських та адміністративних судів. Зокрема, за поданням позовної заяви майнового характеру в обох юрисдикціях сплачуватимуть судовий збір в розмірі 1,5% ціни позову, але не менше 1 розміру мінімальної зарплати.
- скасування норми щодо визначення розміру ставок судового збору у фіксованій грошовій сумі.
- збільшення розмірів ставок судового збору.
Окрім того, відповідно до проекту суд зобов'язаний перевіряти зарахування судового збору до Державного бюджету України при відкритті провадження у справі.
Відповідно до розрахунків передбачається зменшення кількості справ, які надходять на розгляд до судів, а також прогнозований річний обсяг надходження коштів від сплати судового збору повинен скласти близько 2,5 млрд. гривень.
Джерело: Закон і Бізнес - http://zib.com.ua