Нардепи запропонували альтернативний проект змін до ГПК, ЦПК та КАС. На їх думку, президентським законопроектом «грубо проігноровано норми Регламенту ВР, вимоги законодавчої техніки та здоровий глузд».
Ідеться про проект закону «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів» № 6232-1.
Документ має тотожну з основним проектом мету — нормативне врегулювання процесуальних механізмів, однак містить ряд відмінностей по суті. Пояснюючи розробку альтернативного проекту, автор критикує внесення такої кількості змін одним
документом, оскільки це унеможливлює ґрунтовне опрацювання, аналіз та всебічне обговорення законопроекту.
«Автором законопроекту грубо проігноровано норми Регламенту ВРУ та вимоги законодавчої техніки («Методичні рекомендації Апарату ВРУ «Правила оформлення проектів законів та основні вимоги законодавчої техніки»), а також здоровий глузд», — говориться у пояснювальній записці.
Незважаючи на критику, альтернативний законопроект також пропонує внести зміни одним документом, «зважаючи на запровадження безпрецедентної практики проектування законів».
Згідно тексту проекту, ініціатор вважає за доцільне виключити із схвалених Президентом змін до процесуальних кодексів:
- зміни до законодавства про міжнародний комерційний арбітраж, в яких Президент пропонує виключити Положення про Морську арбітражну комісію при Торгово-промисловій палаті України та Положення про міжнародний комерційний арбітражний суд при Торгово-промисловій палаті України;
- положення про автоматичний арешт коштів на рахунках осіб, котрі мають заборгованість, та надання виконавцям доступу до банківських даних про таких осіб;
- положення про інтернет-оповіщення учасників судового процесу, які знаходяться на тимчасово окупованих територіях України, оскільки такі зміни можуть призвести до суттєвих зловживань та правової невизначеності.
Крім цього, альтернативний проект доповнює ще цілу низку положень: щодо врегулювання питань дипломатичної служби, соціального захисту військовослужбовців, членів їхніх сімей та осіб, захоплених в заручники тощо.
Джерело: Закон і Бізнес - http://zib.com.ua