flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Херсонський міський суд Херсонської області

Профілактичний курс

14 серпня 2013, 10:11

 

   ДРС активніше боротиметься з корупцією, а заявники менше спілкуватимуться з чиновниками

 

 Незважаючи на те що Державна реєстраційна служба є досить молодим органом, у його діяльності вже виникають проблеми. Втім, служба тримає курс на прозорість і зручність для громадян, а також на профілактику корупційних проявів. Про це заявив голова ДРС Дмитро Ворона. Тож чого чекати найближчим часом охочим зареєструвати бізнес і нерухомість?

 

«Службові» ініціативи

 

  Суттєвою заявкою на спрощення життя громадян, за словами очільника ДРС, є підписання меморандуму про надання послуг у сфері державної реєстрації між службою та УДППЗ «Укрпошта». Так, використовуючи мережу останньої, що становить близько 14 тис. відділень, громадяни матимуть змогу дистанційно подавати папери до ДРС. «Наше завдання полягає в тому, щоб людина якомога менше спілкувалася з державними службовцями та отримувала послуги дистанційно», — наголосив Д.Ворона. Однак утілення механізму в життя потребує певних часових затрат, адже «30 тисяч осіб треба навчити того, що вони мають робити». Тож новації вводитимуться поетапно, перші зрушення очікуються в жовтні.

  Також керівник відомства повідомив, що характерною для ДРС проблемою є нестача кадрів. Зокрема, у деяких райцентрах питаннями реєстрації бізнесу й нерухомості займається лише одна особа. Тож її хвороба чи відпустка унеможливлює надання цих послуг. Утім, незабаром це питання має бути вирішено: передбачається делегування працівників з одного району до іншого (у межах однієї області), що забезпечить безперервність надання реєстраційних послуг.

 Поряд з тим восени ДРС має намір ініціювати питання щодо зрівняння всіх держреєстраторів у правах. «Державні реєстратори, які наразі працюють у РАЦС, займаються реєстрацією бізнесу чи нерухомості, зможуть замінювати один одного», — запевнив Д.Ворона. Таким чином, кожен у межах своєї місцевості зможе перевестися з одного напряму роботи на інший, при цьому — без подання додаткових документів.

 За словами очільника ДРС, непоодинокими є звернення, в яких громадяни нарікають на відмову в реєстрації нерухомості без зазначення підстав такого рішення. Втім, реакція не змусила себе довго чекати —міністр юстиції Олена Лукаш підписала наказ, згідно з яким держреєстратор зобов’язаний навести вичерпний перелік підстав, що стали причиною відмови. «Ми відреагували дуже жорстко, швидко й повністю зняли це питання!» — відзначив Д.Ворона.

 До речі, завітавши на сайт ДРС та ввівши реєстраційний номер документа, заявник може дізнатися, на якій стадії розгляду перебуває його заява. Втім, у випадку зупинення розгляду громадяни не бачать, з яких причин це відбулося. Дмитро Миколайович зауважив, що «служба намагається розширити спектр інформації, яку заявник може побачити на сайті одномоментно». За словами чиновника, інформування про розгляд заяв може здійснюватись і шляхом смс-повідомлень про запрошення до ДРС.

 Таким чином, учасники круглого столу, організованого комітетом з нерухомості та будівництва Асоціації правників України і комісією з питань держреєстрації речових прав на нерухоме майно громадської ради при ДРС, отримали відповідь на питання, котре їх турбувало.

 Що стосується реєстрації бізнесу, то аналогічні ініціативи ще не напрацьовані, адже в цій сфері наразі спостерігається затишшя. Втім, очільник ДРС переконаний: осінь стане піком навантаження, з яким система має впоратися.

 

 Жорстке реагування

 

 Очікується, що найближчим часом заявникам уже не доведеться відвідувати ДРС для отримання витягу з Держреєстру речових прав на нерухоме майно. Так, у разі прийняття розробленого Мін’юстом проекту «Про внесення змін до деяких законів України щодо надання інформації про державну реєстрацію прав та їх обтяжень з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно» заявники зможуть отримувати будь-який витяг з реєстру в нотаріуса (поки що документ розглядається в Кабінеті Міністрів).

 За інформацією Д.Ворони, служба надає послуги у 2 тис. приміщень, натомість нотаріуси мають потенціал у 7 тис. приміщень. «Для держави це додаткове й безкоштовне розширення мережі держреєстраторів, що є вагомим кроком уперед з точки зору комфорту наших громадян», — переконаний голова ДРС. Крім того, уже зараз близько 40—45% реєстраційних дій (залежно від регіону) виконують саме нотаріуси, а до кінця року, за прогнозом чиновника, цей відсоток сягне 60.

 Водночас Д.Ворона запевнив, що всі питання, пов’язані з делегуванням нотаріусам повноважень щодо надання витягів з реєстру, детально вивчалися службою. Більше того, український досвід запозичили грузинські колеги.

 Ще одним напрямом роботи, на який ДРС робить акцент, є боротьба з корупцією. Зокрема, високопосадовець повідомив, що служба спільно з Мін’юстом ініціювала звернення до правоохоронних органів стосовно більш жорсткого реагування на корупцію та боротьби з нею на «реєстраційному» напрямі.

 Крім того, планується створення в усіх великих підрозділах відомства відповідних структур, які боротимуться з корупцією. Відповідне рішення, за інформацією Д.Ворони, уже прийнято, але його виконання пов’язане з питаннями фінансового характеру, змінами в штатному розписі тощо, тому втілення ініціативи в життя потребує часу. 

Водночас чиновник зауважив, що фактів корупційних правопорушень у реєстраційній сфері нині дуже мало. «Це говорить про те, що система не має великої корупційної проблеми, але ми працюємо на профілактику, — окреслив орієнтири діяльності голова ДРС і резюмував: — Я попередив усіх державних реєстраторів країни, що жодної людини, яка вчинить правопорушення, прикривати не буду!»

 Він висловив готовність реагувати на звернення громадян шляхом прямого спілкування, використовуючи, зокрема, й соціальні мережі та скайп. До речі, за допомогою останнього до служби вже звернулося 2 тис. осіб.

  http://zib.com.ua